Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3471161
O oké
Iemand zei dat tegen mij
Ik heb er geen verstand van maar raar is het wel.
En wat ze gedaan hebben in Dubai kan dan ook bv in Europa lijkt mij.

Die vliegtuigen gooien er inderdaad soms zooi uit
Blauwe hemel zonder strepen zie je nog nauwelijks.
Door Lizzy
#3471162
Geo engineering en cloud seeding. Ze doen dat ook al elders op de wereld. Je zou denken dat als ze dat boven NL doen, wij dat wel zouden weten. Maar dat gezegd hebbende: dan geloof je in een transparante overheid ::) . Overigens denk ik dat ze met cloud seeding (die strepen waar jij het over hebt) niet zulk t*ring weer kunnen veroorzaken als dat het nu al 8 maanden is in NL?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471163
Lizzy schreef: vr 03 mei 2024, 18:01 Geo engineering en cloud seeding. Ze doen dat ook al elders op de wereld. Je zou denken dat als ze dat boven NL doen, wij dat wel zouden weten. Maar dat gezegd hebbende: dan geloof je in een transparante overheid ::) . Overigens denk ik dat ze met cloud seeding (die strepen waar jij het over hebt) niet zulk t*ring weer kunnen veroorzaken als dat het nu al 8 maanden is in NL?
Tja transparante overheid daar geloof ik allang niet meer in.
En ik weet het niet of het kan kwa cloud seeding in Nederland/ Europa.
Maar zal mij niks verbazen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3471167
Waarom zouden die strepen nu plots dat effect hebben? Die zijn er al zo lang.
Het is gewoon de klimaatopwarming, al 10 jaar geleden voorspelt dat het hier natter zou worden. En als de golfstroom stopt, een stuk kouder dan nu ook. In Afrika net veel droger en warmer.
Dit jaar zou het gevolg van de EL Nino zijn. Die zou op z'n eind lopen maar het zou de rest van het jaar zo slecht kunnen blijven. Volgende maand beetje goed, maar heel de zomer grijs en regenachtig en eens september al goed koud.
Wordt niets dit jaar, vrees ik.
Al kunnen ze er natuurlijk ook naast zitten.
Door zurca
#3471168
Zo lang ze nog niet het weer voor de volgende dag kunnen voorspellen, pin ik mij niet vast op voorspellingen voor een aankomende zomer... ::) :P
Het zelfde als die berichten in de winter, over de "horrorwinter" die we gaan krijgen maar er nooit komt :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471169
zurca schreef: vr 03 mei 2024, 21:17 Zo lang ze nog niet het weer voor de volgende dag kunnen voorspellen, pin ik mij niet vast op voorspellingen voor een aankomende zomer... ::) :P
Het zelfde als die berichten in de winter, over de "horrorwinter" die we gaan krijgen maar er nooit komt :biggrin2:
Eens die weersvoorspellingen kloppen meestal niks van.
Uh horror winter tjonge en dat kunnen ze nu al zeggen ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3471170
Tja, vorig jaar was niet bepaald een logische zomer qua weer. Maar er is 1 bejaarde man in de Westhoek die al z'n hele leven het weer opschrijft en patronen zoekt. Heeft het van z'n moeder geleerd. Hij maakt in het begin van het jaar weekvoorspelling voor de rest van het jaar.
En die had het vorig jaar toch bijna tot op de week juist... Veel beter dan de moderne weermannen. Die zaten er constant naast vorig jaar. En hij wist het al in het begin van het jaar. Wonderlijk hoor.
Verklaar me gek, maar ik ben geneigd daar toch enig geloof aan te hechten... Maar hij kan het uiteraard fout hebben. Tot nu toe heeft hij toch al wel volledig gelijk...
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471174
pearlsofpassion schreef: vr 03 mei 2024, 21:37 Tja, vorig jaar was niet bepaald een logische zomer qua weer. Maar er is 1 bejaarde man in de Westhoek die al z'n hele leven het weer opschrijft en patronen zoekt. Heeft het van z'n moeder geleerd. Hij maakt in het begin van het jaar weekvoorspelling voor de rest van het jaar.
En die had het vorig jaar toch bijna tot op de week juist... Veel beter dan de moderne weermannen. Die zaten er constant naast vorig jaar. En hij wist het al in het begin van het jaar. Wonderlijk hoor.
Verklaar me gek, maar ik ben geneigd daar toch enig geloof aan te hechten... Maar hij kan het uiteraard fout hebben. Tot nu toe heeft hij toch al wel volledig gelijk...
Ik ken hem niet maar zo te horen wat jij zegt bijzonder hoor
Hoe heet die man ?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3471194
kiara schreef: za 04 mei 2024, 09:03 Ik ken hem niet maar zo te horen wat jij zegt bijzonder hoor
Hoe heet die man ?
;D
Nou ja, zo bijzonder nu ook weer niet. Maar er is best wel wat belangstelling .geweest omdat hij er vorig jaar zo op zat. Ik hoop eigenlijk dat hij er dit jaar naast zit.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07/28 ... -al-bijna/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/05 ... ar-2023-w/
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471197
Wat leuk om te lezen en dat video filmpje erbij ( verstond hem slecht :biggrin2: )
Maar natte zomer dus voorspeld hij nu met vaak veel wind.
Nou ja tot nu toe heeft hij wel gelijk.
Geweldig hoe die man dat geleerd heeft van zijn overgrootmoeder.
Mooi stukje nostalgie
Door frodo quin
#3471217
Ik hoop het want het is niet grappig. Slakken eten mijn moestuin op.daar gaat ons eten. Ze mogen gerust wat gaten in de bladgroenten maken, maar mijn jonge plantjes worden volledig opgegeten. Geen spoor meer van te vinden en vorig jaar was aardbeien en meloen ook njet want zij begonnen er aan voor ze rijp waren.

Zodadelijk weer op jacht en dan morgen ochtend deportatie. Maareh het zijn er dit jaar zo veel dat ik vrees dat dat het niet gaat redden.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471221
frodo quin schreef: zo 05 mei 2024, 21:09 Ik hoop het want het is niet grappig. Slakken eten mijn moestuin op.daar gaat ons eten. Ze mogen gerust wat gaten in de bladgroenten maken, maar mijn jonge plantjes worden volledig opgegeten. Geen spoor meer van te vinden en vorig jaar was aardbeien en meloen ook njet want zij begonnen er aan voor ze rijp waren.

Zodadelijk weer op jacht en dan morgen ochtend deportatie. Maareh het zijn er dit jaar zo veel dat ik vrees dat dat het niet gaat redden.
Daar zat ik net aan te denken mensen met een moestuin is nu een drama met die ruk slakken.
Ik had het 2 jaar terug ook geprobeerd nou complete mislukking, ik begin er niet meer aan.
Ja paar potten met aardbeien planten maar ook daar vrees ik het ergste voor.
Spijt me zeer maar ga toch echt dan slakken korrels strooien
Door hannabelgje
#3471222
kiara schreef:
Daar zat ik net aan te denken mensen met een moestuin is nu een drama met die ruk slakken.
Ik had het 2 jaar terug ook geprobeerd nou complete mislukking, ik begin er niet meer aan.
Ja paar potten met aardbeien planten maar ook daar vrees ik het ergste voor.
Spijt me zeer maar ga toch echt dan slakken korrels strooien
Is echt al heel wat jaren ellende met die slakken. Ik heb het heel wat jaren geleden al opgegeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk


Gebruikersavatar
Door kiara
#3471223
hannabelgje schreef: zo 05 mei 2024, 22:01 Is echt al heel wat jaren ellende met die slakken. Ik heb het heel wat jaren geleden al opgegeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ik had verleden jaar eigengemaakte bakken op poten vrij hoog met sperziebonen erin dat ging goed . Niks geen last maar nu geen zin in denk ik
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door